Bu bölümün böyle bir konuya ihtiyacı vardı diye düşünüyorum. Anlatıma başlıyorum:
Programlar:
Mod yapımı için ihtiyacımız olan programlar var. Programsız mod yapılmaz. Bu programların adı OpenIV ve SparkIV'dir. Bunların gördüğü işlem hemen hemen aynıdır.
Kullanımları da benzemektedir. İkiside GTA IV dosyalarını düzenlemeye yarar.
OpenIV adlı programı indirmek için buraya tıklayınız. Eğer programa girerken hata verir ise
buradaki dosyayı kaydedip, programın ana dizinine atınız.
SparkIV adlı programı indirmek için buraya tıklayınız.
OpenIV Kullanım:
Üstte gördüğümüz menü ile programı yönetebilirsiniz. File seçeneğinden Open'a tıklayarak bir oyun dosyasını düzenlemek üzere açabilirsiniz. Bir oyun dosyasını düzenlemek
için açtığınızda, ortadaki ekranda oyun dosyasının içindeki dosyalar gözükecektir.
SparkIV Kullanım:
Üstte gördüğümüz menü ile programı yönetebilirsiniz. Browse seçeneğine tıklayarak oyunun içindeki tüm dosyaların listesini düzenlemek üzere açabilirsiniz. Bir oyun dosyasını
düzenlemek için açtığınızda, ortadaki ekranda oyun dosyasının içindeki dosyalar gözükecektir.
Mod Yüklemek:
Mod yüklemek içinde genellikle bu programları kullanırız. Örneğin; aşağıdaki modu yükleyelim.
Modumuzu indirdikten sonra içindeki tüm dosyaları bir dizine çıkartıyoruz. Çıkarttıktan sonra modun içinde bulunan Read Me dosyasına giriyoruz. Read Me dosyasında
phone3d_hq_private6.wtd adlı dosyayı scripttxds.img adlı dosyaya atacağımızı söylüyor. Bunun için aşağıdaki adımları izleyiniz. (Ben SparkIV ile anlattım. OpenIV programıda
hemen hemen aynıdır.)
Basit Mod Yapımı:
Örnek olarak basit bir mod yapalım. Bu modda PSG adlı sniperin oyunda görünecek HUD'unu değiştirelim. "weapons.img" dosyasına girerek "w_psg1" adını aratıyoruz. Çıkan
dosyalardan türü "Texture" olana giriyoruz. Girdiğimiz dosyada "icon" adlı resmi seçerek "Save Texture" seçeneğine basıyoruz ve bir dizine çıkartıyoruz. Daha sonra bu resim
boyutunda yeni bir resim (oyun içinde görünmesi gereken yeni hud) yaparak öbür dosya ile adını aynı şekilde koyuyoruz. Daha sonra dosyalardan türü "Texture" olanı seçip
üst menüden "Edit" seçeneğini seçiyoruz. Son olarak "icon" resmini seçip "Import Texture" seçeneğine giriyoruz ve gelen ekrandan yeni resmi seçip "Aç" seçeneğine
basıyoruz. Resimli anlatım:
Gelişmiş Mod Yapımı:
Bunun için modelleme bilmeniz gerekmektedir. Değişik arabalar, modeller oluşturarak yukarıdaki anlatımda ki gibi yüklemeniz gerekmektedir. Araba modları için
"GTAIV/pc/models/cdimages/vehicles.img" dosyasını kullanabilirsiniz.
GTA IV Modellerini 3D Studio Max'a Çevirmek:
OpenIV veya SparkIV programından "GTAIV/pc/models/cdimages/playerped.rpf" adlı dosyaya giriyoruz ve aşağıdaki adımları izliyoruz.
Çıkardığımız modeli MilkShape adı verilen programa import ediyoruz. Bunun için File/Import/Half-Life SMD yolunu izleyebilirsiniz. Açılınca gelen soruya Evet diyoruz.
MilkShape formatını değiştirdiğimiz dosyayı 3D Studio Max'dan File/Import kısmından açabilirsiniz. Açarken gelen soruya 'Completly replace current scene' seçeneğini seçip Tamam'a basıyoruz. Bir sonraki soruya da Tamam diyoruz.
Dosyanın 3D halini ve kaplaması düzeltilmiş halini isterseniz aşağıdaki dosyayı indirebilirsiniz. Bu yöntemi diğer modellerde de uygulayabilirsiniz.
Dosya
ALINTIDIRR